- وب سایت خبری تحليلي عصر عدالت - https://mizanonlin.ir -
مفهوم عدالت و رحمت برای کودکان و نوجوانان نباید جدا از یکدیگر در نظر گرفته شود
Posted By صاحب امتیاز: دادگستری کل استان کرمان خبرنگار: حمزه امیرمحمدی، حسن شمس الدینی، حسین امیرمحمودی On خرداد ۴, ۱۳۹۳ @ ۷:۵۸ ق.ظ In اسلايدر بزرگ,عكس | No Comments
محمد المنیر صفی الدین در کارگاه دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان در کرمان با اشاره به اینکه میان استانداردهای بین المللی حمایت از کودکان و آموزه های اسلامی اشتراکات بسیاری وجود دارد، افزود: معمولا وقتی با قضات کشورهایی صحبت می کنم که مبنای شریعت آنها اسلامی نیست، از استانداردهای بین المللی صحبت می کنم اما هنگام صحبت با افرادی که مشغول اجرای قوانین مبتنی بر شریعت اسلامی هستند می توانم بگویم که ارجاع به آموزه های اسلامی وعدالت در خصوص مراقبت از کودکان مرتبط تر است.
صفی الدین ادامه داد: همه ما می دانیم که مهمترین هدف قرآن و خداوند متعال از ارسال پیامبران، اعتلا و برقراری عدالت بوده است.
وی اظهار کرد: یونیسف از اصلاحات اخیر صورت گرفته در قوانین کیفری مانند قانون جدید مجازات اسلامی برای اعتلای هر چه بیشتر عدالت برای کودکان تقدیر می کند.
وی افزود: یونیسف همچنین از همکاری و مشارکت با قوه قضاییه و تداوم فعالیت های قوه قضاییه و دادگستری برای آموزش قضات و تفسیر مواد جدید مربوط به عدالت برای کودکان که امکان اجرای جایگزین های مجازات را ترویج می کنند، تقدیر می کند.
وی اظهار کرد: با توجه به خواسته اخیر دولت برای افزایش جمعیت در ایران، باید توجه ویژه ای به موضوع کودکان در همه زمینه ها انجام شود.
وی با اشاره به نقش قضات در این رابطه، افزود: وظیفه شماست که اطمینان حاصل کنید که هر کودک به عنوان عضو سازنده در جامعه مطرح شود.
وی بیان کرد: کودکانی که در پشت میله های زندان قرار می گیرند قطعا نمی تواننند سرمایه های اجتماعی یک اجتماع تلاشگر در مسیر رشد باشند و در اینجاست که موضوع همکاری های بین بخشی و بین سازمانی بین نهادهای مرتبط با کودکان بسیار حایز اهمیت است و این شامل دادگاه، قضات، پلیس، مددکاری اجتماعی، خانواده، مدرسه و رسانه ها است.
Article printed from وب سایت خبری تحليلي عصر عدالت: https://mizanonlin.ir
URL to article: http://mizanonlin.ir/?p=137
Click here to print.
Copyright © 2014 وب سایت خبری تحليلي دادگستري كرمان. All rights reserved.